Page 18 - ksiÄ
Ĺźka gotowa + okĹadkastr1 i 4
P. 18
ďž przeprowadzenie testĂłw po roku wĹrĂłd uczniĂłw klasy IV w II roczniku i po 2 latach wĹrĂłd
uczniĂłw klasy V i opracowanie ich wynikĂłw w skali staninowej.
5. Analiza i ocena efektĂłw wdroĹźonego IPNI (IX.2013 r.-VI.2015 r.)
ďž Systematyczny telefoniczny kontakt EME z dyrektorami szkĂłĹ.
ďž Spotkania w szkoĹach z EME (min. 1 wizyta na miejscu w kaĹźdej z 50 szkĂłĹ).
ďž Organizacja 3 seminariĂłw ewaluacyjnych z udziaĹem osĂłb opracowujÄ
cych i realizujÄ
cych IPNI.
Celem dwudniowych seminariĂłw byĹo:
⢠spotkanie nauczycieli z autorami programu (uzyskanie przez autorów programu informacji zwrotnych
od nauczycieli na temat ich doĹwiadczeĹ we wdraĹźaniu programu i w oparciu o ich wnioski
wprowadzanie niezbÄdnych korekt w programie),
⢠identyfikacja ewentualnych problemĂłw we wdraĹźaniu programu w szkoĹach, wypracowywanie
propozycji rozwiÄ
zaĹ,
⢠wypracowanie nowych scenariuszy zajÄÄ przez nauczycieli.
ĹÄ
cznie zorganizowano 3 dwudniowe cykle seminariĂłw, przy czym w I. roku wdraĹźania odbyĹy
siÄ 2 seminaria, a w II. roku wdraĹźania 1 seminarium.
ď§ Seminarium, Ostrowiec Ĺw., 11-12.01.2014 r.
ď§ Seminarium, Jedlnia Letnisko, 25-26.01.2014 r.
ď§ Seminarium, MÄ
chocice Kapitulne, 31.05 - 1.06.2014 r.
ď§ Seminarium, Falenty: 24 - 25.05.2014 r. i 7 - 8.03.2015 r.
W ramach przeprowadzonych seminariĂłw opracowanych zostaĹo 100 scenariuszy zajÄÄ.
6. Publikacja i konferencja (VI-IX.2015 r.)
ďž w celu upowszechnienie rezultatĂłw Projektu wydana zostaĹa niniejsza publikacja zawierajÄ
ca
IPNI wraz z wnioskami z realizacji Projektu oraz przykĹadami scenariuszy,
ďž publikacja udostÄpniona zostaĹa teĹź w wersji e-book (dostÄpna na stronie internetowej Projektu z
peĹnÄ
bazÄ
scenariuszy) oraz w wersji papierowej w iloĹci 650 sztuk,
ďž publikacja w wersji papierowej przesĹana zostaĹa m.in. do kuratoriĂłw oĹwiaty ze wszystkich
wojewĂłdztw (30 egzemplarzy na wojewĂłdztwo),
ďž zorganizowano konferencjÄ upowszechniajÄ
ca IPNI oraz podsumowujÄ
cÄ
rezultaty Projektu na
okoĹo 100 osĂłb (dyrektorĂłw szkĂłĹ, osĂłb z kuratoriĂłw oĹwiaty z róşnych wojewĂłdztw,
zainteresowanych IPNI).
Nowe spojrzenie na proces dydaktyczny poprzez realizacje projektĂłw ma zwiÄkszyÄ efektywnoĹÄ
nauczania i przyczyniÄ siÄ do tego, aby treĹci nauczania i zastosowane metody, z jednej strony
odpowiadaĹy moĹźliwoĹciom przyswojenia wiedzy przez uczniĂłw, a z drugiej â powodowaĹy ich rozwĂłj.
W proces nauczania swĂłj wkĹad musi wnieĹÄ rĂłwnieĹź uczeĹ. Jego wĹaĹciwy stosunek do nauki i
obowiÄ
zkĂłw szkolnych jest jednym z zasadniczych warunkĂłw pomyĹlnego przebiegu postÄpowania
dydaktyczno-wychowawczego. Aby wzmĂłc proces efektywnego nauczania-uczenia siÄ, uczeĹ powinien
w sposĂłb staranny i odpowiedzialny wykonywaÄ obowiÄ
zki szkolne, przyswajaÄ wiedzÄ ze
zrozumieniem, wytrwale przezwyciÄĹźajÄ
c wszelkie trudnoĹci. PostÄpowanie takie zaleĹźy od wielu